In de zoekresultaten van Google komen maximaal 2 of 3 vacatures te staan. Binnen het platform zelf staan links naar alle andere relevante vacatures.
Het technische aspect, de structured data, moet goed staan en tekstueel goed gevuld worden. Daarnaast moet de vacature correct geschreven worden. De combinatie van beide aspecten is nodig om bovenaan in de zoekresultaten van Google for Jobs te eindigen. Hier gaat tijd in zitten, maar is onvermijdelijk als je relevant wilt blijven op dit gebied van recruitment. Wij hebben een aantal tips opgesteld voor het schrijven van een goede Google for Jobs vacaturetekst. Benieuwd? Lees ze hieronder.
Eind juni 2017 introduceerde Google in Amerika haar nieuwe platform: Google for Jobs. Sindsdien heeft Google for Jobs zich over elk continent verspreid, ook Europa heeft kennis mogen maken met de nieuwe vacature zoekmachine. Al snel werd duidelijk dat de komst van Google for Jobs voor veel veranderingen gaat zorgen in de online recruitment wereld.
Om kwalitatieve vacatureteksten te schrijven hebben we enkele tips samengesteld. Deze voorbeelden zijn verplicht door Google.
- Gebruik industrie standaard functietitels.
- Gebruik geen afkortingen zoals Jr. en Sr.
- Voeg de locatie toe
- Vermeld het salaris
In onze whitepaper staan nog meer tips over het schrijven van een vacaturetekst. Ook schrijven we over het verwijderen van een vervulde vacature.
Wil je sparren over de effecten van Google for Jobs voor jouw organisatie, of ben je op zoek naar een bedrijf dat meehelpt met het zichtbaar maken van vacatures in Google for Jobs? Onze agency specialiseert zich in online recruitment marketing en heeft al meer dan 100 organisaties geholpen met hun online recruitment. Bel of mail ons gerust, we helpen graag bij het verduidelijken van Google for Jobs voor jouw organisatie.
We leren jou en het bedrijf graag kennen.
Neem contact op of kom op de koffie!