Met structured data vertel jij dat de vacature op Google for Jobs geplaatst mag worden. Zonder deze data is het onmogelijk om je vacatures te laten vertonen in Google for Jobs. Om deze techniek toe te passen is een aanpassing in de website code vereist. Zonder enige programmeerkennis kan je hier zelf niet aan beginnen.
In deze structured data kan je aan Google precies vertellen wat de details van je vacature zijn. Denk hierbij aan bijvoorbeeld de hoogte van het salaris, de locatie en de functietitel. Heb je hulp nodig bij deze code? Of ben je benieuwd of jouw vacatures leesbaar zijn? Neem gerust contact met ons op.
Net zoals een werkzoekende heeft Google het liefst glasheldere informatie. Sterke vacatureteksten worden nog veel belangrijker dan nu al het geval is. Het is dan ook van groot belang dat je kritisch naar de huidige vacatureteksten kijkt. Zorg voor frisse content met heldere informatie om de aandacht te trekken van de sollicitanten en Google. Met kopiƫren en plakken ga je niet veel verder komen. Daarnaast is het belangrijk om verplichte velden in te vullen over de functie. Benieuwd naar deze verplichte velden? Wij schrijven hier over 'Hoe kom je bovenaan in Google for Jobs'.
Als online recruitment marketingspecialist hebben wij ons maanden geleden al verdiept in Google for Jobs en de werkwijze die Google hanteert. Ben je een recruiter, HR adviseur of werk je voor een uitzendbureau? Dan kan deze checklist zeker van pas komen!
Wil je sparren over de effecten van Google for Jobs voor jouw organisatie, of ben je op zoek naar een bedrijf dat meehelpt met het zichtbaar maken van vacatures in Google for Jobs? Onze agency specialiseert zich in online recruitment marketing en heeft al meer dan 100 organisaties geholpen met hun online recruitment. Bel of mail ons gerust, we helpen graag bij het verduidelijken van Google for Jobs voor jouw organisatie.
We leren jou en het bedrijf graag kennen.
Neem contact op of kom op de koffie!